UK: Satellite broadcaster accused of abusing position in sports market

By Sarah Diston | 13 December 2001

The UK pub industry is claiming that BSkyB, the UK-based satellite TV company of abusing its dominant position in the television sports market. According to a report by the Guardian newspaper Six Continents, formerly Bass group and the British Beer and Pubs Association have seen their monthly subscription fee for Sky Sports channels increase by about 50% a year, against an average increase in the cost of sports programming of 31%.

just-drinks articles are only available to registered users and members.

Join now for increased access

There are various access options to choose from. All provide instant access to the latest news, insight and expert analysis.

If you’re already a member, login here.

The UK pub industry is claiming that BSkyB, the UK-based satellite TV company of abusing its dominant position in the television sports market. According to a report by the Guardian newspaper Six Continents, formerly Bass group and the British Beer and Pubs Association have seen their monthly subscription fee for Sky Sports channels increase by about 50% a year, against an average increase in the cost of sports programming of 31%.

  • Unlimited access to all the latest global beverage news and insight
  • Expert analysis that puts the news into context
  • Exclusive interviews with leading industry figures
  • Monthly management briefings with detailed analysis on hot topics
  • Personalised RSS feeds and email newsletters
  • 10-year archive of news, insight and intelligence
  • Discounts on just-drinks market research
  • Plus much more

If you’re already a member, login here

Not what you were looking for?

Search just-drinks:

just-drinks tagline

Not a member? Join here

Decrease font sizeDecrease font sizeDecrease font size Increase font sizeIncrease font sizeIncrease font size Comment on this article Email this to a friend Print this page